Październik to miesiąc Świadomości Raka Piersi. Na świecie obchodzony jest od 1985 roku. To czas, kiedy szczególnie dużo mówi się o profilaktyce, diagnostyce oraz leczeniu, z roku na rok wskazując na coraz skuteczniejsze i bardziej innowacyjne terapie. Działania te mają nieocenioną wartość edukacyjną podnoszącą świadomość na temat tej choroby. A statystyki nie są różowe (za https://www.zwrotnikraka.pl/rozowy-pazdziernik-miesiac-swiadomosci-raka-piersi/):

  • rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na świecie (25%) i najczęstszą przyczyną zgonu (14%),
  • kobiety chore na raka piersi stanowią 36% kobiet żyjących z nowotworami,
  • szacuje się, że co roku raka piersi rozpoznaje się u blisko 1,7 miliona kobiet, a ponad 500 tysięcy umiera z tego powodu.

Wiele organizacji i firm włącza się w tym okresie do akcji promowania idei Różowego Października poprzez różne formy aktywności – proponują bezpłatne badania, spotkania z onkologami, komercyjne firmy dedykują np. sprzedaż swoich produktów, z których dochód przeznaczany jest na wsparcie wybranych akcji czy organizacji. Wybrane kampanie:

  • H&M: “Przymierz się do samobadania”
  • Estee Lauder „Pięknie Zjednoczeni w Walce, by Pokonać Raka Piersi”
  • AVON: “Normalne, że ich dotykam”
  • Auchan Polska: „Pomagajmy pełną piersią”
  • Hard Rock Cafe: „Dziaramy dla Dziewczyn!”
  • Eflorist i The Eve Appeal: „Nip it in the bud”
  • RevitaLash Cosmetics: „Eternally Pink”
  • SOFTSWISS: „A Minute Today, a Future Ahead”

Różowy październik to także idealny czas, aby zintensyfikować działania upowszechniające nasz projekt From Amazons to Glamazons, bowiem działania i rezultaty, które są jego wynikiem doskonale wpisują się w temat. Chcąc wyjść poza ramy internetu, uaktywniliśmy się w terenie. Wzięliśmy udział w „Marszu Życia i Nadziei – Badajmy się”, w ramach którego dumnie uczestniczyliśmy w „Biegu z cyckami”. Celem tego wydarzenia była promocja profilaktyki raka piersi, zachęcanie do samobadania, do regularnych badań profilaktycznych i diagnostycznych i większej uważności na siebie i swoje zdrowie.

Innym ważnym dla nas wydarzeniem było wzięcie udziału w nagraniu materiału upowszechniającego nasz projekt pt. „Erasmus Stories – historie, które zmieniają życie”. Przedsięwzięcie to miało na celu ukazanie wpływu programu Erasmus+ na życie jego uczestników oraz społeczności, w których działali. Była to świetna okazja do spotkania, poopowiadania o naszej inicjatywie, nie tylko z perspektywy nas, jako koordynatora, ale też Amazonek, które aktywnie z nami ten projekt współtworzą.

Ponadto byliśmy też na kilku lokalnych spotkaniach (m.in. na spotkaniu seniorów), towarzyszyliśmy Amazonkom podczas ich aktywności, a ten piękny miesiąc, któremu przyświeca fantastyczna idea, zwieńczy reportaż o naszym projekcie. I choć projekt ten jeszcze trwa, my już wiemy, że było warto!

Nie zapomnijcie odwiedzić naszej strony: www.glamazons.eu

 

—————-

 

October is Breast Cancer Awareness Month, recognized worldwide since 1985. This month is dedicated to raising awareness about prevention, diagnostics, and treatment, with new, more effective therapies emerging every year. These initiatives are valuable for educating people about breast cancer. The statistics, however, are concerning (source: https://www.zwrotnikraka.pl/rozowy-pazdziernik-miesiac-swiadomosci-raka-piersi/):

  • Breast cancer is the most common cancer in women worldwide (25%) and the leading cause of death (14%),
  • Women with breast cancer make up 36% of all women living with cancer,
  • It’s estimated that nearly 1.7 million women are diagnosed with breast cancer each year, with more than 500,000 succumbing to the disease.

During October, many organizations and companies support the Pink October campaign through different activities, offering free screenings, sessions with oncologists, and dedicating product sales to support selected initiatives or organizations. Some examples include:

  • H&M: “Try On Self-Exams”
  • Estee Lauder: “Together in Beauty to Beat Breast Cancer”
  • AVON: “It’s Normal to Touch Them”
  • Auchan Polska: “Helping with a Full Heart”
  • Hard Rock Cafe: “Inked for the Girls!”
  • Eflorist and The Eve Appeal: “Nip it in the Bud”
  • RevitaLash Cosmetics: “Eternally Pink”
  • SOFTSWISS: “A Minute Today, a Future Ahead”

Pink October is also the perfect time to intensify efforts to promote our project From Amazons to Glamazons, as its outcomes align perfectly with the theme. To move beyond the online space, we actively engaged in community events. We participated in the „March of Life and Hope – Let’s Get Checked” where we proudly joined the “Run with Boobs” event. This aimed to promote breast cancer prevention, encourage self-exams, regular screenings, and a greater awareness of one’s health.

 

Another important event was participating in the filming of „Erasmus Stories – Stories That Change Lives,” which highlights the impact of the Erasmus+ program on participants and their communities. It was a wonderful opportunity to share our initiative, both from our perspective as coordinators and that of the Amazons actively co-creating this project with us.

 

Additionally, we attended several local events (including a seniors’ meeting), supported the Amazons during their activities, and will conclude this meaningful month with a report on our project. Even though the project is still ongoing, we already know it has been worth every effort!

 

Don’t forget to visit our website: www.glamazons.eu